hem!

Igår var en sån där dag full av italiensk mentalitet

ett slående exempel är när jag väntar i en halvtimme på en man som ska levera en sak, jag ringer sju samtal och gästerna jag väntar tillsammans med går nästan upp i linningen då flyget ju går vid den tid det går oberoende om alla har sina saker med.

I varje fall så efter en lång väntan svänger en liten minilastbil upp framför oss och ut hoppar en man i knallröd tröja med en gul text på magen där det står "Don't worry, Be happy" på. Han ger oss världens leende och kastar ut sitt bagage medan han glatt pratar på obegriplig italienska. Sedan blinkar han åt oss, hoppar in i lastbilen igen och gasar iväg så att det riktigt tjuter i däcken.

ja.. det var väl bara att ta honom på orden (magen?) och bara vara "happy"


För övrigt är jag lite nervös.. snart är det dags att bestämma vart man vill jobba i vinter. Och ja, var vill man jobba i vinter?? usch har knappt en aning..

Sedan är ett stort beslut taget, jag tror jag åker hem på min semester! känns lite som att jag faktiskt behöver det! Ska ju med nästan all säkerhet jobba i Italien nästa sommar igen, antingen här på sicilien, sardinien eller i Rom så ja.. i nuläget känns hem som det jag verkligen vill se!

och man ska ju alltid göra det man vill, right?

Kommentarer
Postat av: Sara

Man ska absolut alltid gör det man vill!

2010-08-04 @ 11:08:44
URL: http://sarakan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0