danska

Ibland har jag en otroligt irriterande förmåga att sätta mig själv i trassel.. sådana där små konstiga saker som gör min vardag bara lite jobbigare än vad den kunde vara, ett slående exempel är när jag häromdagen beställde in jumboräkor. Nu är det ju så att jag har en fobi för skaldjur, långa spröt och ben går inte så bra för mig att hantera men i min enfald tänkte jag att oj.. räkor är gott.

Så kom de in mina räkor, men inte gummiaktiga halvböjar vackert uppradade på en tallrik.. nej nej, utan hårda med svarta ögon och långa spröt och massa ben och ja.. man kan ju förstå den förbryllnig som uppstod när jag smånervöst glodde på mina räkor utan att röra dem tills en barmhärtig själ förbarmade sig över mig och skalade dem.

men okej räkor är räkor liksom.

Värre blir det dock när man kanske överdriver en liiiten aning och antyder in sitt CV att man kan tala "obehindrad" danska.

Det kan ju nämligen bli så att chefen för det företag man söker till tar en riktigt på orden och ringer upp exaltrerad över detta faktum och bara för att försäkra sig om att det verkligen är obehindrat beslutar sig för att göra hela intevjun på danska.

Herreminskapare. Nu är faktiskt min danska inte så illa dålig men en hel intervju?!?


funfrekkingtastic.








Veckan med finaste Sissel var BÄST <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0