Drömmar och mål

Nu har jag precis stoppat i mig en halv vattenmelon, en persika och ett plommon vid fruktbaren och är så mätt så jag kan spy.

nu vet ni det.

Idag har jag haft en fruktansvärt innehållsrik dag, först jobb på kontoret sen strandhäng med tio pers som inte kan engelska, efter det STORstäd av lägenheten (nu luktar det citron från varje liten vrå) och så till sist en lörprunda och fruktintag. Livskvalitet!

Jag har en del funderingar.. men lär bli virrigt om jag ska hålla på att skriva om dem, men ja jag kan ju iaf säga att mina planer på att åka hem och plugga är helt borta. Detta är dock tarvligt eftersom jag då inte har någon framtidsvision.

eller jo det har jag ju.. rik och respekterad och mäktig med mycket makt. Det är så det ska bli. Men ja, det där är ganska långt i framtiden som det är just nu.. och jag lever idag och måste utforma en plan för nutiden. Jag fungerar inte utan mål, måste ha något att kämpa för annars finns det ingen mening med något.. just nu driver jag omkring lite planlöst och även om jag faktiskt lite mättat trivs med det just för stunden kommer jag en dag vakna upp med världens depression om jag inte hitta några nya drömmar och mål.

Men det är svårt att hitta några drömmar där inne i kroppen.

Vad vill man ha om man redan har allt?

Kärlek? helt ärligt inte. Okej, självfallet är det en flört här och var och ibland till och med ett intresse men så fort det blir mer än så backar jag och kan inte för mitt liv avsäga mig min självständighet och frihet.

Pengar? ja.. rikedom är ett av mina mål. Jag ska bli rik. Så enkelt är det. visserligen fattar jag ju att jag inte kommer vakna en dag och bara vara det, och att gifta mig rikt är inget alternativ. Jag ska bli rik genom hög utbildning och massa jobb, och det kommer vara en tung och svår väg.. men till sist ska jag ha min rikedom i investeringar och ting. Men detta är inget för nu, det där kommer sen.

Träning? ja.. en sak att börja med i varje fall. Har lagt av med en hel del träning det senaste halvåret och saknar det verkligen. Så det är en av sakerna jag kan börja med. Men fortfarande inte riktigt något mål..

Folk drömmer alltid om att resa, om att se, men jag gör ju redan det.. vad ska jag drömma om då? Jag är redan iväg, jag reser, upptäcker.. bor på Sicilien, ska tågluffa upp till Toscana genom allt som finns att se i Italien i september, ska till Malta om några veckor, på torsdag bila runt ön, i oktober en ny destination.. så vad blir det då?  att komma hem? nej.. visst har jag hemlängtan ibland men det är inte ens något alternativ.


Vad finns det för drömmar där ute i världen? Vad ska mitt nästa mål bli?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0