och medan jag skrev åt jag ännu ett plommon

Nu har jag ätit tre nektariner och tre plommon.. och självklart mår jag illa.

Herregud?! varför måste jag alltid överdriva allting och vara så extrem, tänk så bra jag hade mått om jag stannat efter två. Men ja.. vad gör man när det är gott.

Idag har jag mått bra! för första gången på länge känner jag mig relativt utvilad och glad.. var uppe i Taormina imorse och bara bestämde ig för att le hela dagen, så sen dess har jag gått omkring med ett stort smil och även om det var lite fejkat i början så är jag mycket gladare nu.. kanske man ska börja lite oftare med, Kurera sig med att le.

Igår skulle vi gå ut. Taru åker imorgon så oj vad vi peppade för en helkväll på Marabù. Ja det blev lyckat.. det slutade med att jag hoppade i min pyjamas och att Taru sov över i sin partyklänning utan att ens orka ta ut linserna. Men fy bubblan vad skönt imorse att inte vara helt utsliten.

En cool grej är att lettlands (eventuellt litauens) president bor på ett av våra hotell. Dessutom hotellet mitt emot min lägenhet.. så igår var det fullt av polisbilar där utanför och så kom han glidande i sin svarta bil. Fancy Pancy.

Min tanke var att sätta mig på kontoret och plugga Italiensk grammatik men de har ju gått bra.. en timme senare har jag inte en aning om hur man ska böja ordet Andare i flertal. jaja det ger sig.


Ikväll blir det donkis med endast Italienskspråkigt folk.. usch och fy och blä vad traggligt det är att behöva tänka till max när man snackar och lyssnar. Och så vill peter gästa en Wet t-shirt tävling.. jag har fortfarande inte riktigt lyckats få någon konkret information om vad jag skulle få ut av en eventuell visit dit men han anser att det visst kan gynna min livskvalitet att se detta så jag får väl litapå hans danska omdöme.

HA.HA. okej.. jag inser själv att de tre orden "lita" "dansk" och "omdöme" kanske inte platsar i samma mening ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0