Tenerife

Jaha ja, äntligen tagit mig ner till internetet för att uppdatera mig med omvärlden. Kul att den första restautang jag sätter mig på är Italiensk dock :) fast av maten att döma så bara till namnet.. jaja, mat som mat. Förstår att det finns många frågor om min existens här från i varje fall en person där ute (eller vad säger du mamma?) så för att göra en liten update om läget här mitt ute i havet. Anlände i torsdags kväll kl. 19.00 efter att ha startat 07.00.. nice flygtur med tre byten. Mötte dock sjukt härligt gäng från 2Entertain så kunde varit värre. I varje fall så installerades jag i en lägenger som är helt underbar. Först var jag också så ni kan ju gissa vem som tog rummet med egen balkong och toalett ;). Att utsikten är fin från balkongen och att det ligger en pool strax nedanför gör ju inte precis saken sämre. Igår var det en tur ute på ön, mötte upp några av de andra guiderna och ett härligt gäng verkar det vara, dock så bor vi ganska så utrspritt vilket är lite trist. Men ähja, sånt man kan leva med. Turen runt ön överaskade mig lite, tenerife = turister ÖVERALLT! men vi såg platse som var otroligt vackra.. nice surprise. Fast Playa de las Americas är ganska så överbyggt med hotell om man säger så. Dock Besöket i Santa Cruz var riktigt trevligt, både för att staden faktiskt var mysig men också för att sällskapet jag åkte med var riktigt najs. Roomie då? eller sambo, jo till och med där blev det bra! skönt då man ska tillbringa sex månadet tillsammans! Så ja, på hela taget är det hittils trivsamt! annorlunda mot sicilien helt klart men bra på ett annat sätt. Fast nog saknar jag sicilien allt.. riktigt mycket! och Italienskan. Men jaja, spanska next! Språkkurs it is och till min förvåning kan faktiskt knappt någon engelska. Imorgon och på måndag ledighet! Carcruise, stranden och eventuellt, eventuellt ett litet försök till surfing.. (danskt påhitt)

Kommentarer
Postat av: sara

Låter bra, är det med Sara du ska surfa? :P

2010-10-12 @ 15:22:35
URL: http://sarakan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0