Nyår

Okej, 2 veckor utam uppdateringar kan tyckas väldigt länge men det ska sägas att jag varit en mycket upptagen kvinna!

Nu är jag i varje fall hemma i sverige, nyårsfirande i Branäs med älskade sissel har varit semesterns höjdpunkt. Flyget från TFS gick i söndags och efter några härliga dagar i sthlm gick bussen till Karlstad och finaste sissel.. därifrån sedan till Branäs!

Det är svårt att beskriva hur underbart det var att stå på ett par skidor igen, jag har saknat det helt galet mycket! Dock ska väl sägas att det trots nostalgin och glädjen även infann sig en känsla av att det var helt rätt val att inte jobba där en säsong till. Trots allt så handlade ju mycket av det underbara förra året om människorna då och det blir ju inte samma sak med nytt folk.

Det var i alla fall det bästa nyårsfirandet som jag kunde ha tror jag, fullt av folk som man tycker om och med känslan av kyla bitande i kinderna och knastret av snö under skorna. Det, det är kärlek. Hade gärna stannat ett taf iaf, men icke, på tisdag går flyget tillbaks till verkligheten. Men trots allt, ett nyår som kanske blev lite oväntat men som trots att det känns som att det alltid handlar om avsked var riktigt glädjegivande. Nu har jag lite energi till nya tag i arbetet.


Och ibland kan åtta månader kännas som ett ögonblick.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0