Årets första gymbesök

Min årsdebut på gymet blev dagens stora händelse.

Ingen konstigt med det kan tyckas, var och varannan människa gymar efter juletider och gymmen är fulla av smått överviktiga och tafatta människor, detta gym ligger perfekt till 20m bakom vårt kontor.

Dock finns det ett litet men. Eller ja, egentligen ett stort men. Ett biffigt men.

Gymet bakom vårt kontor och likaså det enda i området är nämligen tillhåll för biffarnas biffar. Ingen och jag menar INGEN har ens antydan till ett normalt armmått utan deras överarmar är lika stora som mina båda lår tillsammans vilket säger en hel del.

Så ja, jag och mina 7kg hantlar gjorde vårt bästa men trots att mitt ansikte antog en plomminlila nyans och mina biceps darrar vid ens en tanke på att lyftas kunde jag inte komma ifrån känslan av att vara något felplacerad.

Men skam den som ger sig. Jag får ta mina komplex i handen och svälja stoltheten!


Sara på som väger 45kg har det ju ännu värre ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0