framme

Så är man tillbakakommen. Håller på att förgås av trötthet så det får snart bli att dra täcket över huvudet och soova. Har dock en vag misstanke om att jag kan ha glömt öronproppar.. då är jag dömd.

Satte mig på planet kl. 08.00 och var framme i lägenheten 21.00. En resa som normalt tar 6 timmar. Nästa gång kanske ordet planering ska ingå i resan. Men å andra sidan får man ju uppleva saker som man annars skulle gå miste om.

Utan idag skulle jag exempelvis:

- Inte veta hur det känns att nästan inte komma med planet för att man glömt biljetten.
- Inte veta hur störiga människor som deklarerar resmålets väderleksprognos med fem minuters mellanrum är.
- Inte ha sett en film där alla djur pratar.
- Inte landat på en ö utan den blekaste aning om hur jag ska ta mig därifrån eller vart närmsta hotell ligger. 
- Inte på italienska (?) snackat med en spansk tant och försöka övertyga henne om att det handlar om liv och död att jag ska med ett plan till tenerife
- Inte veta hur det är att gå in i fel gate, bli uppsprungen av biljettkontrollanten och utan att förstå ett uns av dennes spanska harang tvingas gå ut medan alla nyfiket stirrar på en.
- Inte veta hur det är att sitta bredvid en människa på flyget som var femte minut slänger ut en arm eller fot i sömnen. Samt snarkar. Högt.
- Inte rivit av mig halva mitt hår av en GALEN frustration över de jävla spanjorerna och deras förbaskade "Manjana" DÖDÖDÖDÖ hade jag lust att skrika otaliga gånger.
- Inte komma till tenerife helt död av utmattning och tvingas vänta 1 timme på en buss. 
- Inte upplevt att ta en taxi, slänga i bagaget där bak, sätta sig och få dörren uppsliten av två galna rysskor som vill ha min taxi.

Tja ni ser. Man ska se allting som en utveckling.



blev kanske inte det finaste att ta genom en smutsig ruta men vackrare var det i verkligheten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0