Det värmer när någon tror på dig

4e dagen i sträck som jag kommer hem halv ett från jobbet, hoppas verkligen att jag snart vänjer mig för såhär trött är det lite töligt att vara. Två kvällar till och sen är jag ledig!

Tur då att jag verkligen trivs på jobbet, annars hade jag snart kollapsat.

Hjälpte till i serveringen i två timmar idag, och under den tiden lyckades jag skramla ihop 300NOK i dricks! inte helt illa va? Nöjd pengagalning här.

 

En man sa idag till mig att han trodde på att jag skulle lyckas med mina drömmar. Att han trodde på att jag skulle klara det för att jag var så väldigt säker på mig själv och min väg. Det värmde. Trots att det kom från en total främling som enbart grundade det här på en halvtimmes samtal så värmde det djupt.

Hur säker man än är på sina drömmar och sina metoder för att nå dem behöver man ibland höra att någon tror och pushar på en. Vi är dåliga på det där vi människor, att ge varandra cred för att vi drömmer och kämpar stort. Dåligt, skärpning. Skärpning på mig också, jag är lika dålig på det jag.

Så till en början:

SÅ jäkla mycket respekt till er som gör det ni vill! Ni som drömmer och kämpar varje dag för att följa det där inom er som sliter och drar. Glöm aldrig hur bra och modiga ni är.

Nu MÅ jag sova.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0