Biljett

Jag har ett problem.

Hur stort detta problem ær kommer visa sig i løpet av dagen.

Det ær næmligen så att mina hjærnceller helt uppenbarligen tar semester vid vissa tider på dygnet. Jag bestællde en biljett. En flygbiljett från Catania till Rom med ett italienskt inrikes flygbolag. Ganska litet.

Problemet med dessa små italienska føretag ær att chanserna før att någon pratar engelska ær ganska så små. Før att inte sæga helt obefintliga.

Nåvæl, bokningen gick bra. Jag trodde jag førstod vad som stod och bokade. Tryckte in mailadressen och tryckte køp. Betalade. Klickade ner sidan utan att skriva ner något och gick in på mailen några timmar senare. Før att upptæcka.. att det var tomt.

Inte en tillstymelse till biljett hade jag mottagit.

Så. Då jag uppenbarligen hade lite problem med funktionen av hjærnverksamhet har jag nu inte ens något bokningsnr nedskrivet utan måste ringa till detta flygbolag och på någon form av italienska be dem søka upp mig på namnet så jag kan få mitt bokningsnr.

Alternativt køpa en ny biljett.

Jætteroligt.

Jag hør av mig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0