Helvetesmorgon

Ja vilken sinnes morgon.
 
Vaknar kl 06.40 av ett sms från Norwegian där det står "Välkommen ombord ...  incheck efter egentlig avresetid (08.40) då vi försöker jobba in förseningen" Jag lägger ifrån mig mobilen, ska precis somna om och inser med ens vad det precis är jag läst.

Efter en högljudd harang av svordommar som väckte en förskräckt sara så flög jag ur sängen, kastade formligen ned allt i min väska och gormade om hur jädra irriterad jag var. Här vill jag poängtera att jag är en människa som verkligen avskyr stress. Det är sällan jag känner stress och blir upprörd för saker, oftast tar jag de flesta praktiska problem med ett extremt upphöjt lugn, men när jag inser att jag har två timmar på mig att ta mig

1. Ner till flygbussen
2. Med den in till Oslo
3. Vara där innan inchecket stänger ca 1 timme innan.

Ja då är det ett av de få tillfällen då jag drabbas av ren stress.

Nåväl, efter lite flängande och en rejält försenad ankomst till  egentlig avgångstid står jag så på flygplatsen och får veta; "Det är jättebra att alla passagerare är här om det skulle bli förändringar men troligen kommer förseningen bli ännu större och man kommer kunna checka in HELA DAGEN?!?!?!?!"

Jaha.

Jag har nu av den lilla chock detta besked gav mig fallit in i en liten apati som artar sig i ett glasat stirrande på diverse objekt och ett överdrivet konsumerande av kaffe.

Funderar på att dricka mig full men tänker att det kanske kan skapa onödiga svårigheter när jag väl ankommer till Rom ikväll. För väl där har jag ingen aning om vad jag ska göra sen.


Men lite cred till Norwegians personal här, fruktansvärt trevliga och hjälpsamma!




Inget smink, Inte borstat hår men däremot en liten kaffefläck på tröjan. Yey.


Kommentarer
Postat av: Sara

Ja det var ett litet speciell sätt att vakna på. Men det är ju trevligt när dagarna skiljer sig åt.. haha..



Hoppas du är framme på Sicilien nu!

2011-09-07 @ 00:31:48
URL: http://sarakan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0