It's fine to be content, but never be satisfied!

Each uf us alone creates the lives we get to live.

Gissa vem som suttit med näsan djuupt i mina älskade böcker. Sharmas nya bok är så sanslöst inspirerande, önskar nästan jag kunde ha högläsning från den för hela jobbet! haha, kul bild jag fick upp i huvudet. Jag sittandes på en stol mitt i restaurangen och hela hotellets personal runt mig med ytterst skeptiska miner på de äldre herrarnas väderbitna ansikten.

Nåväl, precis som den första meningen antyder så kan man inte göra så mycket för någon som inte gör något själv.

MEN, jag är en mycket lycklig människa. Eller okej, kanske inte sådär ensåstorbubblaimagenavglädjeattjagflygeriväg-lycklig men liksom förnöjd. Jag får lite struktur, börjar lära mig självdisciplin och står fast vid saker jag säger jag ska göra. Dessutom ter sig framtiden lite mer klar. Och inte klar på ett jag måste göra detta och detta och detta för att nå dit och dit utan mer på ett jag VILL göra detta och jag VET att det då kommer generera i att jag når DIT.

Okej. Kanske lite flummigt förklarat. Förstår ni vad jag menar i alla fall?


Men solen strålar så ska dra över lägenheten med mopp och damsugare, vädra, äta frukost och väcka La Familia för en lååång promenad!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0