Köpenhamn

Vänta och vänta och vänta. Hur många timmars väntetid på tåg har jag nu?! mer än någonsin förr i livet i varje fall.

jaja, tågresan gick någolunda smärtfritt. Trångt? jaaa! men lite trevligt. Träffade på en fotbollsspelande spanjor, han skulle tydligen börja spela i ett stort lag i köpenhamn. Jag hade en mycket trevlig kväll med en hel del skeptism från min sida. Helt ärligt trodde jag att han ljög ihop hela historien men det bekom mig inte då han var ett trevligt sällskap. Jag var dock tvungen att skratta åt mig själv när en form av delegation mötte upp honom när vi hoppade av imorse! Glömde hans efternamn.. nu vet jag inte riktigt vad jag ska googla efter.

Creepy egentligen, den där ovanan jag har fått att googla folk.

Snart är jag hemma. Hemma hemma hemma! om det ska bli najs att få äta hemmalagad mat. Köttbullar och potatismos vill jag ha mamma!

För övrigt älskar jag danska, trots att det kanske är ansett som ett av världens fulaste språk kan jag inte låta bli att le när jag har det runt mig nu överallt. Det är något speciellt, men okej kanske minnen och lite nostalgi.

Snyltar på Mcdonalds internet. Utan att köpa något. Jag är alldeles för mesig för sådant.. sneglar hela tiden över axeln för att se så inte någon i personalen kommer med bister min och pekfingret höjt. Vad gör jag då? Låtsas att jag inte förstår scandinaviska. Eller engelska. Eller något språk över huvudtaget.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0