Paris

Sitter pa ett litet internetcaffe i Paris. Efter varldens langta resa.

Sa vad sker?

Ja jag best'mde mig ju ganska hastigt och lustigt att aka till Paris istallet for hem och tar alltsa och skiter i mitt flyg til Sverige. Pa plats pa terminalen i Rom sa gar vi till biljettluckan och har ett fullt sja med att fa fatt pa ett tag till paris. Det slutar med att jag far betala ca 2000 for ett interrail.

Naval tagresan gick nagorlunda smartfritt forutom att vi delade kupe med en libyisk flykting, en muttrande indier och tva markliga fransman. Forsok sova rofullt i den blandningen! Har aldrig rest sa litet eller sa langsamt men maste saga att det fanns lite charm.

Framme i Paris gar vi fram till biljettdisken och far veta att det alltsa inte finns nagra biljetter OVERHUVUDTAGET! kul. Efter att ha svept varsin kaffe traskar vi vidare till nasta lite storre tagstation och efter ett langt samtal om olika alternativ med en trevlig dam i biljetluckan far vi alltsa resa pa att det inte finns nagra biljetter forran pa tisdag. Kjempegreit!

Sa star vi alltsa i Paris med biljetter hem pa tisdag, ganska lite pengar kvar och inget hotell.

Efter lite jagande ut och in pa diverse fina och mindre fina hotell hittar vi varldens mysko stalle som ligger pa en underbar gata. Efter att ha ringt pa klockan oppnar en tandlos man dorren och borjar snacka massa franska. Efter diverse komunikationsproblem har vi nu i alla fall boende pa det konstigaste stalle jag nogansin bott pa. Charmigt som tusan, men ett stort fonster dar man kan sitta och titta ut over Paris, virkade dukar och en stor tjock katt som springer runt.

Naval, vi ar ju i Paris. Och det kanns ganska bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0