And there is no telling how far you will have to run while chasing a dream

Har haft en liten bloggpaus nu när jag varit hemma, försökt att bara fokusera på nuet.

Har i vart fall haft det riktigt bra, om än lite stressigt. Men så är det väl alltid när man är hemma, allt ska hinnas med.

Det bästa under hela veckan måste ju ha varit gårdagens möte gällande plugg. Träffade en sjukt inspirerande tjej som jag satt med i en och en halv timme för att gå igenom allt.

Vad ledde detta till då? Jo en påbörjad ansökning till ett universitet i Sydney för att ta en Bachelor i Business Administration med huvudinriktning på Hospitality Management.

Det vill säga, plugga det jag velat inom hotellmanagement men med en ekonomisk bredd som gör att den dagen jag får panik och ångest för att jag nischat mig kan tänka att "ja men andas nu Kina, arbetsmarknaden innefattar även allt från ekonomi vilket i sin tur innefattar typ allt. Utom juridik då.. Men det får jag väl plugga sen!"

Det är ju mitt sjuka problem. Jag KAN inte välja bara en sak, i vart fall inte något som betyder lång tid och inriktning. Gör jag det betyder ju det att jag väljer bort allt annat och det finns inget i världen som ger mig sådan ångest som att veta att jag valt bort något och att det är försent.

Får typ en ångestattack bara av att tänka på det här i tågsätet..

Men samtidigt kan jag ju inte sitta och vänta på att det bara ska kännas 110% rätt. Med mig gör det nog aldrig det.

Och detta är nog det närmsta jag kan komma att både ha kakan och äta upp den.

Så ja det blir inget Oslo. Det blir Gol fram till augusti och sen så Sydney!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0